woensdag 22 oktober 2008

Vriendjes! 2x een VSX TCT


Vanavond hele avond in de weer geweest om een vloer en ondervloer te halen. Het is voor de bovenverdieping dus een IKEA Tundraatje was genoeg. De eerste keer ook dat ik mijn break zo zwaar zou belasten (1o pakken a 16kg laminaat, 4 pakken ondervloer, een kast en nog accesoires). Op het laaddek bij de IKEA lag alles zo erin en met nog genoeg ruimte over kon de klep prima dicht. De arme break hing achter in de sportstand (laag!). Toen geschiedde het Franse wonder waar vriendin D. nog niet eerder mee bekend was: Na 10 seconden stationair hing de auto weer op normale hoogte en zo waterpas als wat. Ook dat is gerenommeerde hydropneumatische systeem! Sterker nog: in combinatie met de lekkere motor kostte het geen enkele moeite de vracht op de bestemming te krijgen. Met een beetje bluf had ik nog stoplichtsprints kunnen winnen ;)

Enfin, zonet kom ik vermoeid na een lange werkdag en klusdag weer aan op het thuishonk. Nou moet je weten dat ik achter mijn appartementencomplex een besloten parking heb waar 8 auto's kunnen staan. Ik doe het hek open, rijd naar binnen en daar kijkt een mooi vert vega Citroen XM snoet me aan! Wat doet die nou op onze parking? Nummerbord noteren, en checken op het citroen-register: een XM turbo CT VSX uit 1996. Laat nou mijn Xantia een turbo CT VSX uit 1996 zijn. Kortom: we hebben te maken met een soort van zusjes. Geen idee van wie de XM is (nou ja, forumprofiel op CiFo is bekend) , maar sterk dat hij op de mini besloten parking van mijn huis staat. Hij zal morgen wel opkijken als hij eerder weg is dan ik. Een mooie vergelijking van beide auto's vind je op Carbase van Autoweek.nl. Behalve het geld scheelt het niet gek veel valt me op.

Geen opmerkingen:

Clicky Web Analytics