maandag 20 oktober 2008

De Xantia break als pakezel


Momenteel zit ik midden in een verbouwing van een jaren 30 woning en een aansluitende verhuizing. Elke avond & weekend klussen zorgt voor een hoop korte ritjes in de TCT en het gemiddelde verslechtert dan ook accuut. Was het vorige keer nog 1:9,3, tegenwoordig zit ik op 1:9,1. Volgens andere TCT rijders kan het zeker slechter, maar als ik op het Xantiaforum lees dat mensen 1:16 halen met hun benzine xantia kan het vast nog wel wat beter. Ik heb mezelf dan ook weer voorgenomen deze ronde nog meer op mijn rijgedrag te letten. Hopelijk houd ik het vol ;)

Bij het duo verbouwing & verhuizing hoort ook een middel. En dat middel is in dit geval de laadruimte van de break. Ik rijd de afgelopen tijd met de banken plat en heb zo mijn eigen vrachtwagen. Ideaal! Zeker in combinatie met het bekende veersysteem is het een prima combi. Ik heb zoveel zooi te verslepen dat ik wel twee Xantia's kan gebruiken. Om dit te illustreren (of wellicht was het Het Lot dat mij tartte) parkeerde ik van de week naast een 2.0 16V break uit 1997 (kenteken veranderd). Staat best mooi zo'n vloot. De volgende dag trof ik er nog een witte BX Cannes naast aan ook. Een mooi trio zo bij elkaar! 

Geen opmerkingen:

Clicky Web Analytics