maandag 13 april 2009

De Xantia is een reiswagen

Normaal verwen ik mijn auto noch mijzelf met lange ritten. 95% van de tijd rijd ik woon-werk. Dit zijn korte ritten met veel langzaam verkeer en wat stadsverkeer. Echt uitlaten doe ik de Xantia helaas dus niet. Voor de langere afstanden pak ik (/we) (helaas) liever de lease Clio van mijn vriendin die gratis rijdt tegen de 1 op 9 van mijn dame. Maar afgelopen weekend had ik een retourtje 100km over de A28 naar mijn ouders en was de Clio bezet. Ik zal het kort houden: Heerlijk! Zoevend over de wegen, meestal linkerbaan (en weven) met een fikse snelheid. Misschien niet het rijgedrag van een stereotyp citroenrijder, maar kan ik er wat aan doen dat de 2 liter turbo motor nóg over heeft als ik flink doortrap. Ik merk er vrij weinig van. Of ik nou 120 of 185 rijd, mijn dame wil wel! Ik reed nog even naast een Xantia break Exclusive. Ik meende dat dat de opvolger was van mijn TCT, maar er blijkt (na nazoeken kenteken) ook nog een HDI Exclusive te zijn. Schitterende wagen ook! Anyhoe: het was weer heerlijk de dame uit te laten. Zeker met het weer van de afgelopen dagen!

1 opmerking:

Bert zei

Thanks for the comment on our citbitz blog.

Denis Foley
http://www.citbitz.com

Clicky Web Analytics