zaterdag 11 oktober 2008

Mistlampen zijn niet acceptabel!

Ik reed vanavond met 4 personen in mijn auto (blijft ineens verdomd weinig over van het 150pk 2 liter turbo gevoel) terug naar huis. Ik reed op een donkere kruising af en wilde even laten zien dat ik twee hele kick ass mistlampen/breedstralers in mijn xantia heb. Soepel draaide ik aan de binnenste ring van mijn linker hendel en een mooi schijnsel verlichtte de weg voor me...
...inclusief de 2 politiewagens aan de overkant. Een knipper met het grootlicht van een der dienders deed me vermoeden dat ze niet accoord waren met mijn experiment zo op de avond. Als een in de hoek gezet stout schooljongetje wist ik niet hoe snel mijn mistlampen uitstonden en ik weer gewoon dimlicht voerde.

De hamvraag is: waarom zie je nog zo vaak auto's rijden met mistlampen aan op klaarlichte dag danwel in de avond? Dit is toch ook gewoon verboden? Weten die mensen dat niet of is het puur cool doenerij?

Geen opmerkingen:

Clicky Web Analytics