vrijdag 22 oktober 2010

1996-2010: einde van 14 jaar de turbo ct


Recentelijk is de motor van de Xantia in de soep gelopen. Ondanks regelmatig checken heb ik kennelijk toch niet goed de pijlstok uitgelezen en is het blok drooggelopen. Waar ik anderen vroeger altijd op berispte is me nu zelf overkomen: het martelen van je motor. Lang verhaal kort te maken: door tijd, ruimte, kennis en geldgebrek loonde het nu niet meer om een andere motor erin te lepelen. Uiteindelijk heeft na paar afgeketste deals een demontagebedrijf hem opgekocht en ik mocht de nieuwe Varta accu ook nog houden. Tevens een aantal souvenirs van de auto geplukt zoals de logo's. Nu voor tijdelijk op zoek naar een klein, zuiniger en goedkoper autootje (voorkeur Frans) met weinig budget op zak. Het is niet anders. Einde van 14 jaar deze mooie wagen en einde van enkele jaren veel rijplezier van mijzelf.

4 opmerkingen:

Anne-Frank zei

En? Heb je nog een Franse auto? Mijn Xantia rijdt nog steeds!

Jasper zei

ha Anne-Frank. Ik rijd nog steeds Frans, hoor. De opvolger van mijn xantia is een Peugeot break 1.8XT 16V 108PK uit 2000. Exterieur helemaal netjes, interieur strakker en kilometers vele malen gunstiger, maar het rijdt niet als de xantia. Die was veel robuuster gebouwd, comfortabeler en de power van de 2.0 Turbo motor mis ik ook nog wel eens. Oh, de 306 is wel onwijs veel lichter (MRB!) en zuipt minder hehe.

Auto zei

Rijd je nog steeds in een Xantia of heb je na de panne de overstap moeten maken naar een andere Citroën/auto?

Jasper zei

Nee helaas. Zie de opmerking hierboven. Nog steeds de saaie, betrouwbare en degelijke 306.

Clicky Web Analytics